teisipäev, 9. oktoober 2007

Meediakriitikat

Hiljuti oli teleuudistes teade, et Ameerikas on kasvatatud hiigelsuur kõrvits. See oli teleuudistes esitatud "humoorika nupuna", et vaatajad saaks "tõsiste" uudiste vahelduseks lõõgastuda. See on minu arvates märk meedia järjest kasvavast kõmulisusest. Üks väike gnoomiks riietatud poiss toetus kõrvitsa peale ja kutsus publikus esile homeerilise naeru, kuna see oli tõesti väga naljakas. Mees, kes selle kõrvitsa kasvatas, oli väga entusiastlik, ta rääkis kätega vehkides kaamera ees.

Seal oli hiljem mingi rongkäik, mis jättis infantiilse mulje. Paljud protsessioonist osavõtjad olid millegipärast riietatud väikesteks trollideks või päkapikkudeks, muutes kogu uudistenupu irratsionaalseks ja arusaamatuks. Hiljem liikus eksalteeritud rahvahulk läbi küla, kus lõpuks põletati üldiste hõisete saatel üks sümboolne nukk. Kogu see krempel jättis halva, ameerikaliku massikultuuri maitse keelele. See esindas niinimetatud katkestuse kultuuri.

Kahjuks on see vaid üks näide infotainment'i prevaleerimisest meediamaastikul. Näiteks on uudised üleküllastunud ebakonventsionaalsetest loomadest, viimati oli seal mingi kass, kes käis ise WC-s. Leian, et seda ei peaks näitama uudistesaates. On ka palju reportaaže huvitavatest koertest, kes teevad trikke. Meedia peaks olema analüütilisem ja sotsiaalselt tundlikum, isegi kui see reitinguid vähendab.

0 kommentaari:

Postita kommentaar

Tellimine: Postituse kommentaarid [Atom]

<< Avaleht